SPRAWOZDANIE Z KURSU METODYCZNEGO DO EDYNBURGA W RAMACH PROJEKTU

„Z ulicy Krańcowej aż po krańce europejskiego świata...Mobilność edukacyjna kadry ZS Nr 2 w Ostrzeszowie"

POWERSE-2016-1-PL01-KA101-024010
realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Edukacja szkolna (czas trwania projektu 1.09.2016 – 31.05.2018)

Czas trwania: 8.07.2017 – 21.07.2017
Nazwa kursu: ACTIVE METHODOLOGY (80 godzin)
Nazwa szkoły: Edinburgh School of English, Edynburg, Szkocja

Kurs metodyczny odbywał się w dwóch grupach 6-osobowych. W mojej grupie były osoby z Hiszpanii, Danii, Włoch, Chin, Niemiec i Polski. Nasi wykładowcy to Will Rennie, Agnes Large oraz Catriona Nichol. Zajęcia zaczynały się o 8:45 w sali głównej – to kwadrans z wykładowcą i okazja by porozmawiać z innymi uczniami szkoły językowej wykonując wspólnie zadanie. Od godziny 9 dwugodzinny blok warsztatowy (wykłady, praca indywidualna, ale głównie praca w parach czy w grupach – wymiana doświadczeń i pomysłów, dyskusja, wspólne wykonywanie zadań itp.). Od godziny 11 do 11:30 półgodzinna przerwa na kawę i integrację. Od 11:30 do 13:30 drugi blok zajęć. Oto tematy warsztatów:

  1. Higher and lower order thinking skills
  2. Introductions
  3. Learner styles and multiple intelligences
  4. Classroom management
  5. Using the board
  6. Pronunciations and drilling
  7. Teaching speaking
  8. Warmers, coolers and fillers
  9. Using technology in the classroom
  10. Microteaching
  11. Error correction
  12. Teaching reading
  13. Storytelling
  14. Teaching writing
  15. Teaching listening
  16. Teaching grammar
  17. Adapting non-TESOL material
  18. Teaching vocabulary
  19. Games and role-plays
  20. Pronunciation and speaking
  21. Form vs function

Po zajęciach lunch oraz indywidualne zwiedzanie okolic lub atrakcje przygotowane przez szkołę językową (wycieczki, spotkania itp.):



8.07 – zwiedzanie Edynburga
9.07 – The National Museum
10.07 – The National Gallery (wystawa „Beyond Cavaraggio”)
11.07 – The Edinburgh Castle, Portobello beach
12.07 – Salisbury Crags, wejście na najwyższy szczyt (Arthur’s Seat), Hollyrood Park, budynek parlamentu Szkocji
13.07 – The Hollyrood Palace
14.07 – Calton Hill; spotkanie grupy w pubie
15.07 – wycieczka całodniowa w góry wysokie (The Highlands, Kilmahog, Glencoe, Glenfinnan, Loch Shiel)

16.07 – Rosslyn Chapel, Scottish Portrait Gallery
17.07 – The Royal Botanic Garden
18.07 – wycieczka grupy do Cramond Beach i przejście do Cramond Island; wieczór integracyjny z innymi uczniami szkoły (beer and burger night)
19.07 – wejście na Scott’s Monument
20.07 - wspólny lunch obu grup metodycznych w chińskiej restauracji
21.07 – pożegnalne spotkanie w pubie obu grup metodycznych i wykładowców


Oto najważniejsze efekty uczestnictwa w kursie i pobytu w Edynburgu:



  • Poznanie najnowszych technik metodycznych w nauczaniu języka angielskiego
  • Pozyskanie kontaktów z nauczycielami języka angielskiego z innych krajów
  • Wiele ciekawych pomysłów, które będę wykorzystywał w nauczaniu języka (ćwiczenia, gry, zabawy; strony internetowe)
  • Kontakt z językiem angielskim (i jego szkocką odmianą) oraz pobyt w Edynburgu i zwiedzenie miasta i okolic
  • Pozytywna energia i motywacja do dalszej pracy w szkole
WIDOK NA MIASTO Z POMNIKA WALTERA SCOTTA. W TLE – MORZE
ARTHUR’S SEAT
THE HIGHLANDS W MGLE
THE NATIONAL MUSEUM
THE ROSSLYN CHAPEL
THE EDINBURGH CASTLE
THE HOLLYROOD PALACE – PAŁAC KRÓLOWEJ
W KRÓLEWSKIM OGRODZIE BOTANICZNYM
JA W SZKOLE JĘZYKOWEJ
DWIE GRUPY METODYCZNE


Andrzej Kułak


© Zespol Szkol Nr 2 im. Przyjazni Polsko-Norweskiej w Ostrzeszowie 2025