SPRAWOZDANIE Z KURSU METODYCZNEGO DO EDYNBURGA W RAMACH PROJEKTU
„Z ulicy Krańcowej aż po krańce europejskiego świata...Mobilność edukacyjna kadry ZS Nr 2 w Ostrzeszowie"
POWERSE-2016-1-PL01-KA101-024010
realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Edukacja szkolna (czas trwania projektu 1.09.2016 – 31.05.2018)
Czas trwania: 8.07.2017 – 21.07.2017
Nazwa kursu: ACTIVE METHODOLOGY (80 godzin)
Nazwa szkoły: Edinburgh School of English, Edynburg, Szkocja
Kurs metodyczny odbywał się w dwóch grupach 6-osobowych. W mojej grupie były osoby z Hiszpanii, Danii, Włoch, Chin, Niemiec i Polski. Nasi wykładowcy to Will Rennie, Agnes Large oraz Catriona Nichol. Zajęcia zaczynały się o 8:45 w sali głównej – to kwadrans z wykładowcą i okazja by porozmawiać z innymi uczniami szkoły językowej wykonując wspólnie zadanie. Od godziny 9 dwugodzinny blok warsztatowy (wykłady, praca indywidualna, ale głównie praca w parach czy w grupach – wymiana doświadczeń i pomysłów, dyskusja, wspólne wykonywanie zadań itp.). Od godziny 11 do 11:30 półgodzinna przerwa na kawę i integrację. Od 11:30 do 13:30 drugi blok zajęć. Oto tematy warsztatów:
- Higher and lower order thinking skills
- Introductions
- Learner styles and multiple intelligences
- Classroom management
- Using the board
- Pronunciations and drilling
- Teaching speaking
- Warmers, coolers and fillers
- Using technology in the classroom
- Microteaching
- Error correction
- Teaching reading
- Storytelling
- Teaching writing
- Teaching listening
- Teaching grammar
- Adapting non-TESOL material
- Teaching vocabulary
- Games and role-plays
- Pronunciation and speaking
- Form vs function
Po zajęciach lunch oraz indywidualne zwiedzanie okolic lub atrakcje przygotowane przez szkołę językową (wycieczki, spotkania itp.):
8.07 – zwiedzanie Edynburga
9.07 – The National Museum
10.07 – The National Gallery (wystawa „Beyond Cavaraggio”)
11.07 – The Edinburgh Castle, Portobello beach
12.07 – Salisbury Crags, wejście na najwyższy szczyt (Arthur’s Seat), Hollyrood Park, budynek parlamentu Szkocji
13.07 – The Hollyrood Palace
14.07 – Calton Hill; spotkanie grupy w pubie
15.07 – wycieczka całodniowa w góry wysokie (The Highlands, Kilmahog, Glencoe, Glenfinnan, Loch Shiel)
16.07 – Rosslyn Chapel, Scottish Portrait Gallery
17.07 – The Royal Botanic Garden
18.07 – wycieczka grupy do Cramond Beach i przejście do Cramond Island; wieczór integracyjny z innymi uczniami szkoły (beer and burger night)
19.07 – wejście na Scott’s Monument
20.07 - wspólny lunch obu grup metodycznych w chińskiej restauracji
21.07 – pożegnalne spotkanie w pubie obu grup metodycznych i wykładowców
Oto najważniejsze efekty uczestnictwa w kursie i pobytu w Edynburgu:
- Poznanie najnowszych technik metodycznych w nauczaniu języka angielskiego
- Pozyskanie kontaktów z nauczycielami języka angielskiego z innych krajów
- Wiele ciekawych pomysłów, które będę wykorzystywał w nauczaniu języka (ćwiczenia, gry, zabawy; strony internetowe)
- Kontakt z językiem angielskim (i jego szkocką odmianą) oraz pobyt w Edynburgu i zwiedzenie miasta i okolic
- Pozytywna energia i motywacja do dalszej pracy w szkole
WIDOK NA MIASTO Z POMNIKA WALTERA SCOTTA. W TLE – MORZE
ARTHUR’S SEAT
THE HIGHLANDS W MGLE
THE NATIONAL MUSEUM
THE ROSSLYN CHAPEL
THE EDINBURGH CASTLE
THE HOLLYROOD PALACE – PAŁAC KRÓLOWEJ
W KRÓLEWSKIM OGRODZIE BOTANICZNYM
JA W SZKOLE JĘZYKOWEJ
DWIE GRUPY METODYCZNE
Andrzej Kułak