Kurs metodyczny Language, Culture and Drama z języka angielskiego odbywał się w zabytkowym budynku z długoletnią tradycją w ELC w centrum Brighton. Przez dwa tygodnie miałam okazję wymieniać się doświadczeniami z nauczycielami języka angielskiego z różnych krajów m. in. z Niemiec, Austrii, Rosji i Węgier oraz poznawać nowe metody aktywizujące m. in w zakresie:
Zapoznałam się z nowinkami technologicznymi i na swoich zajęciach z pewnością wykorzystam BBC Newsbound, Kahoot, Phrasal verb machine z Cambridge, Thing Link oraz pomysł na „language gardening”. Metod „tribal chant”, ”playing with the rymes” oraz ”the bus method” będę wykorzystywać wiele razy podczas nauczania mówienia. Metody „runinng dictation” oraz „speed wiriting” podczas nauczania pisania w języku angielskim. Dostałam bardzo dużo materiałów ze szkoły, interesujących gazet, broszur które uatrakcyjnią lekcje języka angielskiego w szkole.
Podejście trenerów, ich zaangażowanie i otwartość oraz przedstawienie bitwy pod Hastinx z
wykorzystaniem tzw. „cuisenaire rods” (kolorowe klocki) jako metody nauczania kultury w dużej
grupie zrobiły na mnie największe wrażenie.
Czas wolny wykorzystałam na zwiedzanie Brighton i okolic, m. in Roayl Pavilion (rezydencji
królewskiej uznanej za wizytówkę Brighton), Clock Tower, Churchil’s Square, zamku w Leeds,
Cambridge, klifów Devil s Dyke i Seven Sisters, oraz Preston Park. Trenerzy ze szkoły oferowali nam
także szereg zajęć kulturowych: m. in. Mrs Hoover show, Cream tea club , English comedies,
conversation club. Wraz z kolegami z grupy chodziliśmy na koncerty jazzowe I uczestniczyliśmy w
spotkaniu autorskim w księgarni z Laurą Bernett, autorką bestsellerowj powieści “Greatest hits” oraz
oglądaliśmy interesującą wystawę „Jane Austen by the sea” o autorce klasyki literatury brytyjskiej
„Dumy i uprzedzenia”.
Na zajęciach wykorzystam zdobytą wiedzę podczas zwiedzenia i spotkań kulturowych przy lekcjach o
kulturze krajów anglojęzycznych. Nowe znajomości z kursu z nauczycielkami języka angielskiego z
Austrii i Węgier zaowocują nawiązaniem współpracy pomiędzy naszymi i ich uczniami przy projekcie
e-twinning.