Po spotkaniu online z partnerami projektu reprezentującymi przedsiębiorców uczestnicy przeanalizowali obecną sytuację i przygotowywali zestawienia mocnych i słabych stron firm przemysłu spożywczego jako potencjalnego miejsca pracy dla przedstawicieli pokolenia Z. Grupy wykazały się nie lada zaangażowaniem i kreatywnością tworząc ciekawe opracowania tematu, interaktywne prezentacje, a nawet materiały video .
Na drugim spotkaniu skupiliśmy się na poznaniu perspektywy młodych ludzi na życie i pracę zawodową. To oni byli wtedy ekspertami i pozwalali nam uczyć się od siebie. Szukaliśmy istotnych dla uczestników projektu wartości, celów do realizacji oraz obaw, w tym tych związanych z podjęciem pracy zawodowej.
Kolejnym zadaniem uczestników jest opracowanie profili uczniów, którzy byliby idealnie dopasowanymi potencjalnymi pracownikami działu produkcyjnego dla branży spożywczej. Pomóc w tym mają ankiety przeprowadzone wśród uczniów ze wszystkich szkół zaangażowanych w MMG. Zebraliśmy ich ponad 800, więc uczestnicy mają co analizować.
Z niecierpliwością czekamy na efekty pracy.
Co o projekcie mówią sami uczniowie?
"Jako pokolenie Z mamy inne spojrzenie na świat, różni się ono czasami mniej a czasami więcej od tego jak patrzą na różne rzeczy osoby starsze od nas. Sądzimy, że przez to świeże spojrzenie na przemysł pomożemy mu się rozwinąć, a przy okazji także nam, ponieważ nie robimy tego będąc pod tzw. rygorem nauczyciela, który powie nam wszystko co mamy zrobić i czego mamy nie robić. Będąc w projekcie, sami możemy dowiedzieć się co mamy zrobić i robimy to niewiele myśląc o konsekwencjach."
"Dowiedzieliśmy się o wielu intrygujących rzeczach o których wcześniej nie mieliśmy pojęcia. Wiele rzeczy się nie spodziewaliśmy, niektóre były dla nas niewiarygodne (...)"
"Członkowie zespołu poznają swoje zdania na wiele tematów. Mimo pewnych różnic w poglądach, świetnie się dogadujemy. Nasza praca przebiega bardzo sprawnie i napędzani ambicjami wciąż czujemy niedosyt. Chętnie spędzamy czas w naszym gronie i oprócz wykonywania zadań do projektu, wspólnie mamy masę dobrej zabawy. Nie spodziewaliśmy się, że tak wkręcimy się w tworzenie projektu."
"(...) aktywność grupowa podczas wykonywanych zadań, można powiedzieć, że przebiega ona pomyślnie, zadania wykonujemy tematycznie podczas wspólnych spotkań w systemie online. Czas poświęcany na wykonywanie zadania nie jest czasem straconym, bo wykorzystujemy go bardzo produktywnie ucząc się i poznając nowe umiejętności na rynku pracy. W naszym teamie nie brakuje także śmiechu i zabawy."
"Nasz zespół pracuje cały czas na spokojnie i jesteśmy wszyscy zawsze bardzo wychillowani, ale też dużo rozmawiamy na temat zadań i robimy co możemy, na cuda musimy poczekać ."
Zespół KILIŃCZYCY, ZSP Zduny, opiekun grupy - Renata Błażejczyk