Po krótkim wstępie uczniowie Mateusz Libudzic i Maciej Bayer zasiedli w jury i wczuli się w role: magnata finansowego i zarazem właściciela sieci hoteli oraz szefa stacji telewizyjnych. Swoje pomysły na biznes zaprezentowali młodzi przedsiębiorcy Kacper Drzazga i Jakub Tomaszewski. Również i ja postanowiłam przedstawić jury wymyślony produkt. Naszym zadaniem było przedstawienie produktu, który chcemy wprowadzić na rynek, podać cenę, koszty produkcji, warunki pracy i przekonać, że produkt zyska popularność i przyniesie zyski. Głównym celem było oczywiście uzyskanie wsparcia finansowego i przekonanie jury do zainwestowania w produkcję. Jury oceniło następujące produkty: wielofunkcyjny plecak, nuklearny power bank i zegarek z funkcją ochrony skóry przed nadmiernym promieniowaniem UV. Na lekcji uczniowie i ja używaliśmy słownictwa z zakresu przedsiębiorczości, a co najważniejsze wykorzystaliśmy angielskie słownictwo z dziedziny biznesu. Uczniowie wykazali się znajomością słownictwa, kreatywnością, sprytem, poczuciem humoru, umiejętnością negocjowania i zaprezentowania produktu. Pokazali, że są w stanie opisać nawet skomplikowany technologicznie produkt. Jury postanowiło zainwestować w dwa produkty. Ciekawe kiedy zobaczymy je w sklepach...
Opracowanie: Anna Płaczkowska