Ogólny      2024-05-31 00:00:00

Efekty współpracy z naszymi francuskimi rówieśnikami

Realizację projektu eTwinning pt. ‘Social MEdia’ rozpoczęliśmy w lutym 2024. Projekt realizowany jest w partnerstwie ze szkołą w Brest- malowniczym mieście położonym w północno-zachodniej Francji, w regionie Bretania, nad Oceanem Atlantyckim. Brest jest jednym z głównych portów wojennych Francji i ważnym ośrodkiem naukowym i kulturalnym. Główne cele projektu to: rozwijanie świadomości uczniów na temat skutków nierozważnego i nieprzemyślanego korzystania z mediów społecznościowych, rozwijanie kompetencji efektywnej współpracy w międzynarodowej grupie rówieśniczej , umożliwienie uczniom posługiwania się językiem angielskim w realnym kontekście komunikacyjnym, rozwijanie świadomości na temat różnic i podobieństw międzykulturowych, poszerzenie wiedzy uczniów i nauczycieli w zakresie narzędzi TIK wspomagających naukę języka obcego, W realizację projektu zaangażowani byli uczniowie klas: 3TP, 2aLO, 2bLO oraz klasy 1bLO. W ramach projektu zrealizowano szereg zadań i aktywności polegających na rozwoju umiejętności komunikacyjnych i cyfrowych uczniów oraz zwiększeniu ich świadomości na temat bezpiecznego prezentowania swojego wizerunku w mediach społecznościowych. Pierwszym etapem projektu była wymiana listów pomiędzy uczniami naszej szkoły i ich francuskimi rówieśnikami. Listy były narzędziem dialogu międzykulturowego, gdyż dzięki nim uczniowie wymienili się informacjami na temat różnic i podobieństw w edukacji polskiej i francuskiej, form spędzania wolnego czasu i wakacji, ulubionych potraw regionalnych, oraz planów na przyszłość. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zdjęcia malowniczego miasta Brest, z którego pochodzą nasi francuscy rówieśnicy. Kolejnym etapem projektu było nagranie filmów video prezentujących budynek naszej szkoły oraz szkoły w Brest. Uczniowie podeszli do zadania w bardzo kreatywny i nietuzinkowy sposób, o czym świadczą powstałe zasoby audio-wizualne osadzone na platformie padlet: https://padlet.com/gautun/social-media-brest-ostrzeszow-project-sngqzhps1ny7fmmt. Platforma padlet posłużyła również do prezentacji pomysłów na logo projektu. Podczas spotkań online uczniowie realizowali zadania na platformie eTwinning w oparciu o materiały dotyczące bezpiecznego korzystania z zasobów Internetu, ze szczególnym odniesieniem do rozważnego prezentowania swojego wizerunku w mediach społecznościowych typu Facebook, Instagram, TikTok. Poznano zasady zabezpieczania i udostępniania danych osobowych na platformach i portalach interakcji społecznych. Finalnym produktem współpracy z naszymi francuskimi rówieśnikami są unikatowe infografiki traktujące o wadach i zaletach korzystania z mediów społecznościowych. Inforgafiki, których część można obejrzeć w galerii poniżej są ciekawą graficzną odpowiedzią na pytania : Facebook or Fakebook? Insta life or Insta lie? Oznaki uzależnienia od mediów społecznościowych, Czy nasze życie online to swoisty tatuaż elektroniczny? Dane osobowe udostępnione na portalach społecznościowych. Jak rozpoznać dezinformację (deep-fake news)? Oznaki cyberprzestępczości-jak sobie z nimi radzić? Media społecznościowe jako narzędzie edukacyjne, wskazówki dotyczące bezpiecznego korzystania z portali społecznościowych. Szczegółowy harmonogram zadań zrealizowanych w ramach projektu został udostępniony w formie cyfrowej i może być inspiracją dla innych nauczycieli lub placówek oświatowych chcących edukować swoich uczniów z zakresu bezpiecznego korzystania z mediów społecznościowych: Ostrzeszów-Brest partnership. 'Social MEdia' eTwinning project-opis zadań realizowanych w oparciu o narzędzia TIK- https://zs2ostrzeszow-my.sharepoint.com/:w:/r/personal/katarzyna_kubiak-mos_zs2_ostrzeszow_pl/_layouts/15/Doc.aspx?sourcedoc=%7BFE69E96E-211A-4281-A05D-BA188DD47FC2%7D&file=Ostrzesz%C3%B3w-Brest%20eTwinning%20project-opis%20zada%C5%84%20realizowanych%20w%20oparciu%20narz%C4%99dzi%20TIK.docx&action=default&mobileredirect=true&DefaultItemOpen=1 Narzędzia TIK przy pomocy których zrealizowano projekt zostały poznane przez panią K. Kubiak-Moś podczas realizacji kursu metodycznego w Dublinie w lipcu 2023 w ramach projektu “Wielojęzyczność i wielokulturowość-wprowadzamy szkołę w europejski i cyfrowy świat na kolejne 50 lat”. Projekt został zrealizowany dzięki grantowi finansowemu uzyskanemu w ramach programowi Erasmus+ Kieruję serdeczne podziękowania do wszystkich uczniów którzy wykazali duże zaangażowanie w wykonanie zadań projektowych. Katarzyna Kubiak-Moś

Opracowanie: Szkolny zespół redakcyjny


Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie